Läger, Dag 2

I dag ringde väckarklockan alldeles för tidigt närmare bestämt 07:00. Men innan jag han få upp ögonlocken, så somnade jag om... Men mirakulöst nog vakna jag igen 07:27, och då var det snabba puckar som gällde, eftersom skjutsen skulle komma om tio minuter. Men alla som känner mig vet att jag klarade av detta och var i tid:)

När vi sedan strax innan åtta kommer fram till IFK Moras stuga så är ingen där..? Vi knackar på och kliver in och mötts av en yrvaken Victor, Morafolket är lite sömninga och har skjutit upp passet 20 minuter. I väntan på att dom ska göra sig klara ser vi Brottar- Ara ta brons! och blir superglad...not! Vi kommer fram till att Brottning är en skitsport och ger oss i väg, men vi tycker såklart synd om Ara!

Vi startade passet i Fjätervålen. Där i från tog vi oss upp på Fjätervålens topp(1002 m.ö.h) sedan ner till Foskadalsvallen sedan upp på nästa topp, Städjan (1131). Efter det bar det iväg hemåt mot Idre Fjäll. Några som inte hade fått nog av löpning och ville springa mer en 2.30 h tog en "liten" extrasväng. Skidåkarna från Mora var efter passet mycket nöjda efter att fått sett en sån fin terräng, och jag håller med!:)

På eftermiddan var det dags för pass två, ett rullskidpass i A1 fart... Som startades i Sågliden 2.5 mil utanför Idre. Moraåkarna fortsatte sedan upp till Idre Fjäll medans jag och Jesper sparde på lite krafter och avslutade i stället dagen på golfbanan:) Både Jag och Jesper spelade strålande golf, kanske borde dom vart i någon annan del av landet... typ, Stockholm och utmanat proffsen:)


Victor, Jag, Micke, Jesper och Per Frost på väg mot Städjan!

/ Simon, Team Sunpocket


Kommentarer
Postat av: anonymt

måste man köra så tuffa pass när man är skidåkare, förresten vilka skidor ska man helst köra på ? vilket märke är bäst?

2008-08-20 @ 17:53:44
Postat av: Team Sunpocket

HEJ!

Ja, man måste köra väldigt tuffa pass som skidåkare, i alla fall om man vill nå världstoppen. Men kan ju variera riktigt tuffa pass med lite lunganare pass ibland.



När det gäller skidor, så är det ofta en smaksak. Det gäller att hitta skidor som passar en själv, egentligen är det typen av skida som spelar störst roll t.ex hårdhet och spann. Men två stora märken som många i världseliten kör på är främst Fischer och Madshus.



MVH Team Sunpocket



Vi tar gärna emot fler frågor.

2008-08-20 @ 20:25:41
URL: http://teamsunpocket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0