Draghundstävling i Norge

Som ni redan vet har vi en stor variation på grenar inom Team Sunpocket.
I helgen har jag varit i Norge och kört en draghundstävling på barmark och det var inte vilken bondtävling som helst utan det var både Norska mästerskapen och en Europacupstävling.
För er som inte vet hur det går till att köra draghund utan snö kan jag berätta att man kan köra med cykel, springa eller köra kickbike som är en sparkcykel fast med större hjul så att man kan köra i terrängen med den.
Vi åkte från Mora klockan halv fyra på fredagen och kom fram till campingen klockan halv åtta. Då åkte vi och skulle kolla vart stadion låg så att vi viste det till tävlingsdagen. Men det var lättare sagt en gjort vi åkte fel i alla fall tre gånger innan vi hittade rätt.


Lördag var den första tävlingsdagen och då skulle jag köra kickbike. Det gick riktigt bra. Jag kom sexa bara 24 sekunder efter vinnaren. Framför mig hade jag två norrmän, två tjecker och en svensk. Att tillägga är väl också att jag kör i seniorklass när jag tävlar utomlands så jag är väldigt nöjd med min och hundens insats.
Prisutdelningen för tävlingen skulle bli en halv timme efter sista målgång. Men när det hade gått en halvtimme flyttades den fram fyrtio minuter och när det hade gått fyrtio minuter var det fortfarande inte någon prisutdelning utan det tog ytterligare tretio minuter innan det började. Typiskt Norge!


På söndagen var det cykel med hund som gällde. Även om det inte gick fullt lika bra där eftersom jag var ganska stel i benen efter gårdagens tävling så är jag helt och hållet nöjd med min niondeplats.
Men eftersom det tog så lång tid med prisutdelningen igår så sket vi i den och åkte och packade ur stugan och åkte hem istället.

 


Simma lugnt!


//Tobbe för Team Sunpocket


Kommentarer
Postat av: Krister

EM nästa!!

2008-10-17 @ 16:31:38
Postat av: Skixer

Tjena grabbar!



När jag har varit inne och kollat in team activeskis blogg så känns den lite mer levande än den här?



Ni kanske borde försöka skaffa en annan design för att se mer seriösa ut?



värt att tänka på kanske!



Lycka till i vinter grabbar!

2008-10-17 @ 18:15:15
Postat av: old school skier!

Du kan väl för fan( ursäkta ordspråket) inte mena att team aktivski är mer seriösa än Team Sunpocket??? Du kan ju t.ex kolla på Team medlemmarna, Sunpockets åkare tilhör sverige-eliten, och vad har Team akitivski?? Kanske kan dom komma topp 50 på J-cup, kanske..!

2008-10-17 @ 23:43:33
Postat av: järp

Håller med "old school skier" , Team Sunpocket är bäst! Team aktivskiär bara fjolliga Sunpockets-wannbes!



2008-10-17 @ 23:45:58
Postat av: Team sunpocket

Vi i teamet tackar och tar emot era åsikter, visst kan det vara roligare med lite fler bilder. Men vi prioriterar först och främst lägga mer vikt på att skriva intressanta inlägg...



/ Teamet



Eran jämförelse med Team Aktivski är ju också intressant, men säger dock inte så mycket eftersom vi ligger på en helt ANNAN nivå.



2008-10-17 @ 23:54:18
URL: http://teamsunpocket.blogg.se/
Postat av: Skixer

Nej jag menar inte att dom är bättre än teamet eller? kan bli värt att kolla på i vinter!



Men deras sida ser faktsiskt mer proffsig ut i mitt tyckte iallfall!

Även fast dom kanske är "sämre åkare"

Men kul att det blev lite kommentarer iallfall



ännu en gång önskar jag er lycka till i vinter

2008-10-18 @ 00:08:16
Postat av: Team sunpocket

Ja, det kan hända att Team Aktivski har en mer levande sida. Men vi i Teamet har en liten annan stil, vi lever oss tillbaka i -80 talets nostalgi och därefter namnet och desigen på sidan, själva är vi nöjda med sidan och med våran stil, man vill ju inte vara en i mängden. Man vill ju synas...



Självklart roligt med åsikter, kommentarer och diskusioner, fortsätt gärna med det.



/ Teamet

2008-10-18 @ 13:24:18
URL: http://teamsunpocket.blogg.se/
Postat av: Batman

Vad har Aktivski som inte Sunpocket har???



Kan någon svara mig på det???



2008-10-18 @ 13:32:50
Postat av: skixer igen;)

Batman det verkar som att active ski har fått en sponsor! och det har väll inte sunpocket killarna?

2008-10-18 @ 17:49:26
Postat av: Batman

okej, men har faktiskt hört att Sunpocket har många på gång och kommer nog att hemlighetshållas till säsongstarten...vad jag hört i alla fall...

2008-10-18 @ 19:11:58
Postat av: Anonym

sponsorer alltså :)

2008-10-18 @ 19:12:36
Postat av: 30b

Vad för sponsor?

Hundmat till Tobbes hund eller?



"I helgen har jag varit i Norge och kört en draghundstävling på barmark och det var inte vilken bondtävling som helst utan det var både Norska mästerskapen och en Europacupstävling"



haha kul inlägg:D

Men alla draghundstävlingar är väl bondtävlingar, eller har ja fel?

2008-10-19 @ 20:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0