En dag med träning...

Nu har jag hunnit med åtta intervallpass och två styrkepass på sju dagar, man börjar känna att kroppen börjar bli sliten nu. Jag ska försätta med fartperioden i några dagar till, antagligen till onsdag så ska hinna med några hårda pass till både i helgen och nästa vecka när vi drar till Torsby återigen, fast denna gång bara över dagen.

Lite mer om denna torsdag som vart rätt stressig för min del, det började imorse kl.8.00 då var det rullskider skate 4x5minuter som gällde körde med Calle och Solin på hemus, kroppen kändes helt okej, men kunde inte riktigt mäta mig med Calle som var ruskigt stark i backarna. Nöjd och belåten drog jag mig hemåt och suget efter något gott gjorde att jag gjorde i ordning några våfflor, vilket var precis vad jag behövde, sedan var det bara in i duschen iväg och käka ner på skidgym, vila 40min sedan var det dags för nästa pass, nu var det rullskidor klassiskt i Skeerbacken och "grisbacken" (denna backe hade inte ens en viss Wassberg jäktat med att staka uppför en gång i tiden) det var återigen 4x5miunter som gällde, denna gång fick jag sparra mig mot nyförvärvet i teamet Sandgren. Han visade sig vara stark denna dag och jag fick borra ner huvudet och kötta på för att kunna följa. Många skulle säkert vart mycket nöjd med sig själv efter två tuffa pass och det var jag också, men nu var det ju så att dagen inte var slut ännu.
 
Det var ju idrott kvar, så det var bara hem trycka i sig de resterande våfflorna och byta om inför bollsporter som gällde idag. Vi började med handboll en del passningsövningar och spel på små mål innan den riktiga matchen började, jag tog på mig rollen som väldigt offensiv och var inblandad i de mesta kontringarna, vårt lagt stod även för en mycket fin upphämtning, vi låg under med 4-1 och vände till 4-7 och då hade jag stänkt in hela 5st. När idrotten var slut var vi några tappra man kvar och körde 2st matcher innebandy först till 5var det som gällde och det vart tuffa matcher både i närkamperna och i siffror, båda matcherna slutade 5-4, jag vann en och förlorade en. Och nu sitter jag här hemma, ska strax slänga ihop lite käk sedan ska jag till Statoil för att köpa mig "lite" glass.


/Johan för Team Sunpocket


Kommentarer
Postat av: Prao Lina Lång

åtta intervallpass på sju dagar? :O de orkar man väl inte! ;)

2008-10-22 @ 18:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0