Tillbaka i Torsby

Då var vi återigen hemma från Torsby, vi åkte från Mora 07.30 imorrse, vilket var väldigt drygt. Men med våran fantastiska chaufför (Carl) så var det inga problem att sova hela vägen ner. Väl framme så var det bara byta lite snabbt sedan in och kötta. Man tänkte att det inte skulle vara så långtråkigt nu när man bara skulle vara där i en dag, men med helt nya skatepjux så var det första passet en ren plåga, man funderade om de hade satt en kniv i pjäxan som stack en i hålfoten, men så var inte fallet kunde jag konstatera efter 1.30h åkning.


Lunch var det tänkt vi skulle käkat på skolan i torsby, men då vi visste att det var mycket bra mat på Valbergsängens resturang gick vi dit några tappra man, det var ju även där det serverades glassbuffe som var väldigt populärt bland vissa. Vi åt och var väldigt glada tills en av de anställda kommer och sänker hela stämningen då hon frågar hur mycket glass vi har ätit, en fråga som vi inte riktigt kunde besvara. Damen sa sedan att man fick ta en bägare med glass och inte mer och tjatade sedan på om hur mycket de betalade för att ha buffen, men vafan, är det glassbuffe så ska man väl få ta så mycket man vill, annars får de väl skriva annat. Jag vet inte hur de andra kände men jag själv kände i alla fall att damen verkligen försökte tycka ner mig och bemötte mig inte väl, om jag kommer återvända någon gång till denna restaurang är mycket tveksamt.


Andra passet gick rätt okej, inte mycket att snacka om, det händer ju inte så mycket i den där tunneln. Iväg mot duschen och en rejäl bastu, mycket snack och mycket naket senare bar det iväg på middag, denna gång var det pizzeria La Strada som gällde, själv beställde jag en Jäger, en av de godare pizzorna jag käkat på senare tider. Därefter en snabbis på ICA för lite snacks inköp, sedan bar det av hemåt igen, lite lätt disco till en början men mycket sång och en del "dans" det lugnade dock snabbt ner sig då alla hade nog att göra då man försökte få en aning friskluft mellan Solins alla fisar.


Tackar Carl för den fantasiska körningen, mycket effektiv körning lär jag säga.




//Johan för Team Sunpocket


Kommentarer
Postat av: Anonym

ja men inte konstigt att hon var lite sur. hur mycket glass hade ni inte ätit?;)

2008-10-22 @ 22:43:37
Postat av: johan

lite sur? du skulle ha sett blicken hon gav oss.

2008-10-22 @ 23:45:16
Postat av: skidan

När jag har varit där har de alltid varit jättetrevliga!

2008-10-23 @ 14:03:14
Postat av: Anonym

THIHIHI länka oss :D

2008-10-27 @ 17:00:12
URL: http://mochk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0