Lägerrapport

Här kommer en lägerrapport från Team syd lägret som ägde rum i Sälen fjällen i måndags tills i onsdag. Det var tyvärr bara Johan som var i väg av Sunpocket killarna, Victor hade också blivit uttagen att åka men p.g.a. sjukdom var han tvungen att stanna hemma. Team syd består av åkare i klassen 19-20 från Mora och Torsby skidgymnasium plus att Skidhögskolan Dalarna är med, så det är ett riktigt bra gäng som var i väg.


Det första passet på lägret var ett backrace nerifrån sälen by upp till högfjällshotellet men det var inte slut där, man skulle ta sig ytterligare 2 kilometer upp på fjället, hela banan var cirka 15kilometer lång och den tog allt ifrån 40 till 50 minuter för alla som var med. Johan hade en tung dag när backen skulle köras uppför och han halkade efter redan från början och var sedan bland de sista upp.  Lägret skulle inrikta sig speciellt på ben träning och därför vart det väldigt mycket löpning, långa löppass uppe på fjället.


Det var nollgradigt på tisdags morgonen när de skulle ut på ett långt löppass, Johan säger även att det var helt vitt av frost uppe på fjället. Men det var även det roligaste passet på lägret säger han, det är jäkligt fint att löpa uppe på fjället där även om det är lite stenigt. Avslutningen på passet gick genom trollskogen vid Hundfjället och där tog vi det lite extra lugnt och kikade på alla troll som fanns, klockan stannade på 3h och 45miunter när vi var tillbaks vid stugan, ett mycket härligt pass.


På onsdag var det återigen dags för samma backe som vi började lägret med, man fick nu välja om man skulle köra stak eller skate intervaller, det var 4 x 6minuter som skulle avverkas. Detta fartpass gick mycket bättre för Johan som valde att köra skate, jag kände mig stark idag och kunde åka på riktigt bra hela vägen, jag fick köra alla intervaller själv eftersom att jag startade lite förre alla andra men det var nog bra, då slapp jag stressa och kunde tänka lite extra på tekniken. Jag körde även ett extra drag då jag kände att jag hade krafter kvar och det var ändå sista dagen på lägret.

Lägret avslutades sedan med en pizza nere i Sälen för alla killar från Mora och Torsby, där försökte även vissa tjäna lite extra då det spelades flitigt på pizzerians jack vegas maskiner, men det var lönlöst då inga speciella vinster gavs.


Gustav Nordström och Johan Eriksson "kör hårt" , i dubbel bemärkelse...


Kommentarer
Postat av: Limp

Stämningsfull bild !

2008-09-21 @ 22:14:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0