Sunpocket Open Final

Förlåt alla trogna läsare,men här kommer den efterlängtade texten om Sunpocket Open finalen som ni så länge väntat på. ;)

Den 23 Juli var matchdatumet. De Båda Idregrabbarna (Simon och jag) hade länge taggat inför finalen och vi var helspända då vi äntrade arenan (Centercourten på Idre Fjäll). Jag kände dock inte av semifinalen mot Emil särskilt mycket trots så jämnt och hårt spel, men kanske var vilan mellan semin och finalen nog, måste varit så. ;)
Jag gick in på arenan med några segrar i ryggen mot Simon tidigare under sommaren, men kände dock finalens allvar och att i en final kunde vad som helst hända. Det gick även rykten om att Simon tränat tennis tidigare på matchdagen med sin Pappa, vilket gav mig en jobbig magkänsla.

Matchen kom till slut igång efter lite uppvärmning och jag spelade så klart i min tennis tröja(min gröna knallecross T-shirt) som gått obesegrad hittils i turneringen. Spelet var i 1:a set till en början väldigt jämnt och det syntes att ingen av oss ville ge den andre några enkla poäng. Jag tog dock över i slutet av setet och kunde vinna det tack vare både lite tur och skicklighet ;). setsiffrorna skrevs till 6-3.

2:a set började ganska likt det första, och om jag inte minns fel tog Simon ledningen med 2-1 i setet och pressade mej i det fjärde gamet. Jag kunde dock med hjälp av krafter från ovan, vända på det hela och vann till slut setet komfortabelt med siffrorna 6-2.

3:e set började också ganska likt de andra seten men Simons krafter tröt tidigare i detta och jag kunde spela hem setet med siffrorna 6-1.
Matchen var alltså över och setsiffrorna skrevs till 6-3 6-2 6-1. Måste dock erkänna att siffrorna ljuger lite gentemot spelet på banan.  

Så här i efterhand är jag väldigt nöjd över min prestation och stolt över att bli den förste någonsin att vinna denna prestigefyllda turnering. Jag hoppas även på en fortsättning av turneringen nästa år och ska då göra allt för att försvara segern. Det kommer nog bli tufft men jag ska göra mitt bästa. ;)

Tillbaka till nutid. Imorron väntar Helgläger här i Mora för skidgymnasiet och vad jag vet så kommer alla utom Johan som är på ett annat läger och Emil som är sjuk vara med. 
Det blir nog skoj! :)
 
/Jesper, Team Sunpocket


Kommentarer
Postat av: B. Borg

nice läsning! vi hoppas på en ny tunering nästa vår:)

2009-09-04 @ 23:12:18
Postat av: emil

Grattis!

2009-09-22 @ 15:40:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0