Åsarna

Tjena!

Nu är jag hemkommen från den första sverige cup´s helgen. Lördagens klassiska sprint blev ingen höjdare för min del utan jag åkte ur i kvartsfinal, dock känndes kroppen pigg men jag var inte tillräckligt snabb helt enkelt.

Idag kördes det ju som jag tror Bornström skrev 10km skate. Eftersom jag gick ut bland dom första i det seedade fältet så hade jag inte så mycket tider att gå på utan det var bara att köra ändå. Jag öppnade i ett bra tempo tyckte jag, fast jag var tydligen inte bättre än 11 efter fösta varvet (3,3km).  Sen när jag gick ut på andra varvet så startade Jack Impola precis när jag varvade och jag försökte att hänga han på men märkte direkt att jag inte orkade det så jag släppte iväg han. Efter det vart lite seg och fick sänka farten lite på det andra varvet men fick sen upp farten igen på sista och kunde med en bra sista km köra ifrån dom som jagade nämast bakom med några sekunder. Och jag slutade på 4:e plats (andra svensks). Så det är jag riktigt nöjd med. Imorgon blir det en vilodag och sen blir det några dagar med ganska mycket träning innan jag nästa helg ska på läger uppe i Orsa med junior landslaget och alla JSM medaljörer från ifjol.

Ha de bra!

/Simme

Kommentarer
Postat av: Erik Bergman

Hej!



Jag hittade ingen kontaktmail så det får bli en lång kommentar istället :)



Erik Bergman heter jag och som knatte brukade jag spendera varje lördagsmorgon på västra torget i Jönköping med att sälja bingolotter. Såhär på senare dagar har jag kommit till insikt med hur stor betydelse bingolotto och bingo i stort faktiskt har för föreningslivet. Under en händelsefattig helg satt jag och läste på lite mer om det hela och konstaterade att bingo faktiskt står för ca hälften av alla de pengar som riksidrottsförbundet får i bidrag (!!).



Som den web-nisse jag är så satte jag mig och knappade ihop en liten hemsida om ämnet då jag tror att väldigt få vet om hur betydelserik bingon faktiskt är. Ni kan se vad jag har skrivit om bingons betydelse här http://www.svensk-bingo.com/bonus-idrotten/



Det vore jättekul om ni ville skriva en liten notis om det här på er blogg, så att fler får veta hur mycket bingon faktiskt betyder! Jag vill gärna dra mitt strå till stacken för att svenskt föreningsliv ska fortsätta sprudla :)



Med vänliga och tacksamma hälsningar

Erik

2010-12-14 @ 18:29:58
URL: http://svensk-bingo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0