Kallt

Idag har vi kört ett A1 skate pass på hemus här i Mora. Det var riktigt kallt runt -20 grader. Det var bara att dra på sig lite extra kläder  och en airtrimmer sen var det lugna puckar. Men vi genomförde i alla fall två timmar i kylan.

Helgen som var åkte jag två tävlingar i Åsarna som är en av fyra helger med tävlingar i Junior cupen denna vinter. Uppladdningen var inte den bästa då jag vart sjuk direkt efter WC tävlingen i Tyskland, vilket skulle kunna vara svaret på frågan varför jag inte riktigt var på G under mitt premiär race. Sjukdomen hängde med hela förra veckan men väl på tävlingsdagen kände jag att jag var frisk nog att tävla igen.

 

Under lördagen var det sprint i klassisk stil. Gjorde ett bra kval och åkte in som 2:a. Åkte bra och taktiskt i både kvart och semi för att spara krafterna tills finalen. Men denna dag var inte min dag. I finalen small det bara till och sen låg man där och käkade snö efter en tajt kurva halvvägs in i loppet. Hade ingen stans att ta vägen när Simon Persson klev ut framför mig. Men men sprint är ju sprint.

 

Under Söndagen var det ett lopp över 10 km skate. Gjorde en bra insats och åkte in som 3:a och bästa svensk. Tappade det mesta av tiden på första varvet då jag öppnade lite lugnt. Loppet kändes helt okej, dock tycker jag att jag inte höll farten på dom lite flackare partierna som vanligtvis brukar vara en av mina starkare sidor. En bra helg vart det i alla fall och tror om jag nu räknat rätt att jag har ledningen i cupen.

 

Nu blir det till att komma igång med träning igen för att ladda tills nästa cup helg som går i Torsby i slutet av jullovet.
/ Gustav 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0