Intervaller

Har idag avslutat min 7 dagar långa intervall period som har bestått av 10 stycken fart pass. I morse körde jag 5*4 min skate uppför skräddarbacks backen här hemma, det gick helt okej men blev riktigt stum i benen sista minuten på varje intervall men det ska man väl bli !

Sedan har jag vart hemma och vilat upp mig, som man ska göra på sommarlovet, bara slappat framför tv:n.

Eftermiddags passet bjöd på 5*4 min för ovanlighetsens skull. Denna gången körde jag klassiskt. Jag dunkade på bra och kom upp bra i pulsen också, så det var ett givande pass. Brorsan var med och körde cykelintervaller så det blev riktig bra sparring, var så när på att ta han på sista intervallen men fick stryk precis i spurten. Jag får skylla på att backen hade börjat planat ut och blivit platt, och då förstår ju vem så hellst att det går fortare att cykla än att hugga sig fram på rullskidor. En bra gemomförd fartvecka, vilket förhoppingsvis gör mig ännu starkare till vintern.

Resten av veckan ska jag hjälpa orienterings klubben att arrangera student VM i orientering, här hemma i Borlänge. Jag sätter ut och tar in kontroller på alla distanser, lång sprint medel och stafett.

/ Gustav

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0