Löptävling och cykeltävling

tjena!

I onsdags kväll drog jag(jesper), simon från teamet och henrik alm, på en löptävling i Lillhärdal! 7km skulle avverkas och innan start var det psykning på hög nivå kan jag meddela. Framförallt från Henrik som verkade lite nervös över att få stå på start bredvid mig och simon! och det skulle visa sig att det skulle handla om oss tre..

Loppet startade och simon tog täten direkt. Simon som haft lite "problem" med löpningen i några år pga skador verkade verkligen vara på hugget denna dag! Han höll täten i ca 1,5km och tempot var ganska bra! vi tre "idringar" kom loss från övriga ganska snabbt och efter ungefär 2km gick Henrik upp i täten och höjde farten lite. Han försökte att "gå loss" i några backar men fick aldrig den luckan han hade behövt..Henrik höll täten med mig och simon på rulle tills det återstod ca 1,5km då han släppte upp mig i tät! Jag hade givetvis fått bita i ganska mycket hit men kände ändå att jag hade lite krafter kvar för att svara med om någon skulle göra en attack den sista kilometern..Men någon attack kom inte bakifrån utan istället kunde jag i den sista utförsbacken innan upploppet, ta ut steget lite och få en lucka bakåt till henrik som låg närmast bakom. Segern var ett faktum! simon spurtade om henrik på upploppet så det blev alltså en DUBBELSEGER för TEAM SUNPOCKET!! riktigt starkt! och det blev även en idre trippel med henrik på 3e plats, vilket lovar gott inför vasastafetten som vi ska springa i laget idre fjäll! Vi satsat högt där!!

Imorgon är det åter dags för en tävling för mig, men nu på cykel! Fulufjällstrampet på 16mil är det som väntar! Återstår att se om man ska göra en utbrytning tidigt, eller om man ska ligga med i klungan och göra en cavendish! det senare låter skönare! ;) dock saknar jag teammedlemmar att teamköra med, men det ska nog gå bra ändå!

Återkommer efter loppet imorn!

// Jesper "spurtarn" Arnesson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0