Gustav lever livet

Rapport från Sognefjäll





Har nu fått tag i en svensk dator som har alla bokstäver jag behöver till skillnad från de amerikanska och norska. Jag befinner mig just nu i Sognefjäll för ett läger tillsammans med ett gäng från USA. Vi har riktigt kul och tränar en hel del, blir ungefär 4 timmar per dag. Vädret har varit grymt dom första dagarna med en hel del skidåkning i bar över vilket gillas starkt. Spåren är riktigt bra trots att det är mindre snö än vanligt, på förmiddagarna är det skate som gäller sen dras spåren om till eftermiddagen då det är klassiskt som gäller. Jag kommer att stanna här med amerikanarna tills på söndag då Simon och Jesper kommer upp, jag stannar då med ytterliggare fyra dagar vilket kommer bli riktigt nice !
gustav steker
(Klicka på bilderna för större bild)

Vi har även hunnit med ett test race som var 5,5 km långt med en hel del stigning, det gick helt okej för mig och jag tog hem det hela före amerikanarna. Det tog 24 minuter för mig att ta sig upp. Jag tänkte att loppet borde vara ungefär som viborg som också är runt 5 km men det tar ju bara runt 15 min så jag gick ut lite hårt. De sista två kilometrarna var riktigt jobbiga, men det var en riktigt bra genomkörare.
Skidåkning.Norge

Jag har även hunnit med att göra en topptur eller en hike som amerikanarna säger, kommer dock inte ihåg vad toppen hette. Den var strax över 2000 m väl uppe var det riktigt fin utsikt. Det var jag, Erik Nilsson, Matt en av tränarna från USA och så hade dom lurat med två norska brudar.
Gustav raggar!


Sognefjäll är lika fint som vanligt med nice väder och härlig utsikt!
skidor

/ Gustav

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0