Premiären

Tjena!

Nu har jag precis avverkat säsongens första race, skatesprint stod på schemat och efter en helt okej prolog för min del med en 9:e plats så tog jag mig vidare från kvarten som 3:a och lucky loser, det var gurra som vann det heatet efter att han kommit 2:a i prologen. Sen i semin så fick jag en dålig start och var sist iväg men jag lyckades få till en bra sista backe och kunnde vinna heatet. Lika i a-finalen så fick jag en dålig start och sen fick jag en trasslig resa med många ihopkörningar men det är ju tajt i sprint! men jag slutade varefall 6:a i tävlingen så det känndes skönt att få till en bra premiär och veta att man kan vara med och kriga i toppen!. Övriga åkare i teamet har jag lite dålig koll på men Gurra åkte varefall i b-finalen och Hallström avstod tävlingen. Imorgon väntar 15km skate på en 3km slinga alltså 5 varv så det vore skönt att få till ett bra lopp då också.

Ha de gött! /Simme 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0