Läger, skolstart och födelsedag!

Tjena!

De senaste veckorna har det hänt mycket för mig med både JSM brons i rullskidor, skolstart och födelsedag! Men vi tar det från början och helgen som var. I helgen var jag i Trollhättan/Vänersborg på träningsläger med IFK Mora SK. Lägret var ganska lugnt då lördagens Allianslopp var huvudsyftet med lägret. Sen blev det hela inte sämre då de proffsiga arrangörerna underhöll oss på kvällarna med gokart, bowling, restaurangbesök och en avslutade bankett på lördagskvällen. Själva Alliansloppet gick inte riktigt som jag tänkt mig. Jag och Anders Solin fick stå  längst bak i tredjeledet och tappade många viktiga meter i början till huvudklungan. Vi jobbade stenhårt för att komma ikapp men i rullskidor är det nästan omöjligt att jaga ikapp en stor klunga när man hamnar efter i starten. Det tråkiga var att de två som kom före mig i junior klassen låg med i klungan redan från start. Kände att jag inte fick en ärlig chans att utmana dem. Men trots det blev det en tredjeplats och min första Jsm medalj på rullskidor!
Efter det härliga lägret i Västergötland har jag nu börjat skolan i Falun. Här kommer jag förhoppningsvis tillbringa minst tre år och läsa Idrottstränarprogrammet med inriktning mot prestation. Efter första veckans skolgång känns det helt rätt i min skidsatsning och kommer göra att jag börjar tänka i nya banor och kan bli en ännu bättre skidåkare!
Och sen var det ju min födelsedag i tisdags som resulterade i restaurangbesök med familjen och den nya Iphone 4.           En skaplig dag helt enkelt! Just nu är jag inne i en intervallperiod som håller på fram till onsdag. Imorgon väntar stavgångs intervaller på morgonen med Jesper och Johan E. På eftermiddagens pass hoppas jag även få med mig Hallström!
 
Avslutningsvis vill jag bjuda på min nya skönhet som jag väntar på med spänning!!!


// Sasse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0