SLIK-joggen

Nu ikväll tog jag och Simon H från teamet cyklarna ut till Selja ca 5km utanför Mora, för att springa SLIK-joggen! Ett 10km långt lopp som brukar locka bra löpare, framförallt från Mora trakten.

Dagens startfält var dock lite tunt mot tidigare år men ändå med bra löpare som skulle ut och fightas med varandra. Starten gick och Halli tog (som vanligt) starten uppför sandbacken. Loppet höll hög fart från början då den duktige Gustaf Ahltin tävlandes för kvarnsveden fanns med och han satte full sula från start. Jag och Niklas Karlsson från Mora hängde med i rygg i ca 2,5-3km, sedan försvann kvarnsvedslöparen.

Jag höll sedan ihop med Nikals ett tag men tappade lite på slutet och kom i mål ca 20sek efter honom på tiden 35.55, vilket jag är grymt nöjd med! Hade en bra känsla från start och den tuffa utgångsfarten var alltså ingen big deal! Blev 3a på den tiden och fick en ljuslykta som pris..Lugna puckar! Simon kände sig lite seg i benen men sprang in på en fin 5e plats och en riktigt bra tid!

Resultat Topp 5:

1. Gustaf Ahltin 33:54
2. Niklas Karlsson 35:38
3. Jesper Arnesson 35:55
4. Mattias Argårds 36:24
5. Simon Hallström 37:07

Imorgon blir det troligtvis Stavgångsintervaller med Micke från teamet och sprintkungen Johan Eriksson! Det blir nog nice.

// Jesper


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0