Mr Gym

Åter igen har ordet gått till Teamet Gym tränare!

 

 


 

Hej igen alla bloggläsare!

 

I detta blogginlägg ska jag lite kort berätta om mina senaste träningspass. Sen ska jag även tipsa om lite övningar på gymmet som kan vara bra för skidspåret.

 

Gårdagens pass (söndag, em)

Drog mig till gymmet vid 14.00 efter att ha suttit tentavakt hela dagen. Lite rygg på schemat:

 

Marklyft: 1x12 60kg, 2x5 100kg, 1x6 120kg, 2x5 125kg, 1x3 130kg

Riktigt nöjd med att vikterna börjar stiga igen i marklyftet.

 

Chins: 2x6 7,5kg, 2x7 5kg

Latsdrag; smalt grepp: 2x6 78kg

Hantelrodd: 1x12 på 33kg

Fick inte riktigt till träningen för övre ryggen. Lite sliten kanske.

 

Morgonpass (måndag fm)

Körde 8st 60x30 intervaller med en kompis.

10min uppvärmning, 12min intervall och 10min nerjogg

 

Eftermiddagspass (måndag em)

Blev en vända till gymmet för att köra lite axlar och triceps.

 

Militärpress: 1x12 30kg, 1x12 40kg, 1x8 50kg, 1x7 55kg, 3x5 60kg, 2x8 50kg

Hantellyft: 2x8 13,1kg.

Baksida axel, drag med rep: 3x10 56kg

 

Dips: 1x12 0kg, 3x6 30kg, 1x8 20kg

Pushdowns; med stång: 3x9 77kg

 

Brutalt mycket folk på gymmet, hatar eftermiddagar på gymmet!

 

Anledningen till att det är så många set på militärpressen och marklyften är för att minst 3set är stegrande uppvärmning till den riktiga vikten.

 

Dagens skidövningar på gymmet:


Betoning på armarnas styrka i stakningen

Först har vi Pushdowns som är perfekta för triceps styrka i staktaget!

Sen har vi cable pullover som är bra för att träna styrkan i latsen och även lite i triceps som behövs för rörelsen då armbågen ska föras bakåt och in jämsides med kroppen i själva staktaget!

 

 

Allt för mig denna gång!


Anders



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0