Badminton turnering

Vi har åter igen haft kontakt med Johan. Denna gång har han precis vart och spelat badminton igen, det har blivit en hel del badminton nu den senaste tiden, berättar Johan. Johan som efter lägret i torsby nästan bara har spelat badminton, jag kände mig sliten och var lite snuvig efter lägret så jag passar på att köra badminton. Men om ryktet att han skulle göra en satsning mot OS i London om 4 år säger Johan, nej det stämmer inte alls, visst spelet fungerar utmärkt för min del just nu, men det är längdskidor som jag håller på med och det är det jag satsar på. Per-Henrik Croona, som är ny landslagstränare för badminton laget säger att han tycker det är synd att Johan inte vill göra en satsning mot OS, men menar också att vi måste respektera hans beslut. Per-Henrik som sett inspelningar från Johans spel i veckan är mycket imponerad, han påminner mycket om Kinas Lin Dan som i veckan vann turneringen i OS. Johan vann idag (fredag) en intern tävling för Team Sunpocket, medverkande spelare var; Victor, Simon, Linus, Tobias och Johan. Det var en kort turnering och det spelades bara ett set till 15, alla mötte alla först sedan de med bäst resultat i finalen. Turneringen vanns mycket lätt av Johan som i finalen mötte Simon och vann med 15-3.

Resultat Badminton, Sunpocket Open:

1. Johan Eriksson
2. Simon Hallström
3. Victor Gustavsson
4. Linus Karlsson
5. Tobias Björklund


Kommentarer
Postat av: Anonym

var kan man få tag på en GB glassgubbe någonstans, jag vill också ha en............

TIPS ;Börja gärna med att skriva datum, så att jag vet att jag läser i rätt ordning!!!

2008-08-23 @ 18:19:15
Postat av: argårds

rycktas om att de var någon som knäckte hallström totalt uppe i idre, men var ingen av team sunpocket killarna, förövrigt så kan jag säga att jag går med i teamet om man får ett 6 siffrigt belopp.

knäcka totalt knäcka sunpocket.

2008-08-23 @ 18:48:59
Postat av: johan

GB gubbar finns vid de flesta kioskerna runt om i sverige :D

2008-08-23 @ 18:54:24
Postat av: Simon

Jag blev och blir aldrig knäckt, Argårds! :)sparade lite på krafterna för att sedan komma först upp på Nipfjället och sedan vinna paddlingstävlingen på sista dagens långpass, det kommer du väl i håg? :)

2008-08-23 @ 19:03:03
URL: http://teamsunpocket.blogg.se/
Postat av: 88:an

Aha, det är smygreklam - är GB glass er största sponsor?

2008-08-23 @ 19:44:45
Postat av: argårds

simon>> fan tyckte du var knäckt hela lägret, fick lov att gena av på de 3 första passen och ropade till gud när du var uppe på städjan att du måste orka ta dig hem...

2008-08-24 @ 11:55:14
Postat av: Simon

Ja, man kan ju genvägarna:) Men dom behöver inte jag ta..:)

2008-08-24 @ 23:17:00
URL: http://teamsunpocket.blogg.se/
Postat av: argårds

>>simon,

men du tog dem

2008-08-25 @ 22:28:15
Postat av: Simon

>> Arre

nej nej, inte alltid:)Men du kan vi inte få citera dig här på bloggen? Jag känner skogen lika bra som mina...:)



Härligt Arre!

2008-08-25 @ 22:44:38
URL: http://teamsunpocket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0