Hackmora och Torsby

Tja!

Igår morse styrke vi skutan upp till Sågmyra där vi skulle avverka 2.9km uppför på en bana som gick bitvis i skogen och bitvis på en grusväg. Tyvär var det bara jag (Simme) och Gurra från teamet som ställde upp eftersom Idrepojkarna kände sig lite småsega så valde dom att vila vilket brukar vara klokt. Tror vi var ca 80 st i våran klass och när starten gick så sattes det upp ett ganska högt tempo direkt och både jag och Gurra låg med längs fram i klungan, när vi sen kom ut på grusvägen efter ca 1km så var jag och Gurra i spets men när sen farten ökade lite mer efter ungefär halva banan så blev jag tvungen att släppa iväg några grabbar bla Gurra. När vi sen svängde i i skogen igen med ca 800m kvar så låg jag lite för mig själv på en 6:e plats med ca 10 sek upp till 4:an och 5:an och ca 10 sek ner till en 6-7 manna grupp som jagade bakom mig. Jag blev riktigt stum sista biten men lyckades varefall hålla min 6:e plats, jag gick i mål på tiden 12.54 (4sek bättre än ifjol) knappt en minut efter den vinnande Kenyanen. Gurra var stark idag och gick imål på 3:e plats ungefär 30sek efter segraren.

Nu är jag tillbaka i Torsby igen och det är även Gurra och Halli som är här på läger med Mora skidgym tyvär så har Jesper blivit sjuk så han är kvar uppe i Mora. Så idag har jag kört ett pass med grabbarna i tunneln, det blev ett klassiskt pass på 2.30timme. Imorn ska Gurra och Halli köra Hovfjällsrace på morgonen medans jag har klassiska intervaller i tunneln och sen ett lugnare pass på kvällen.



Hittade två bilder från gårdagen på nån hemsida, hoppas det var okej att jag "snodde" dom?.
Ska även försöka lägga upp en film från Hackmora imorgon kväll!

Ha de skön´t /Simme

Kommentarer
Postat av: Anonym

goa killar som kämpade bra

2010-10-13 @ 16:47:25
Postat av: Anonym

Skogen är härlig. =)

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-13 @ 18:06:37
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0