Lidingöloppet + Fartvecka

Tjaa!

För mig tillbringads föregående helg i den svenska huvudstaden med uppdraget att springa milen så fort som möjligt ute på Liiidingö, dvs Lidingöloppet.

På Fredagen tog jag och Jesper oss ner mot Stockholm, väl framme på eftermiddagen kände vi på formen genom att löpa igenom banan...

... Formen skulle visa sig vara skaplig för både mig och Jesper.

20 minuter innan start anlände av en tredje medlem i teamet. Nämligen Simme, som precis hade hoppat ut ur Domnarvets buss. Loppet startade i bra för oss och alla låg med i den klunga som sprang första kilometer på ca 2.53, sedan kände jag för egen del att jag vara tvungen att hålla igen lite för att inte dra på sig allt för mycket syra. Då blev jag omsprungen av flertalet löpare, men efter 3-4 kilometer kändes det bättre och jag passerade de som sprungit om mig samt några till, bland andra Simme. Vid Abborbacken fick jag syn på Jesper och höll sedan hans rygg på avstånd hela vägen till det sköna målet på Grösta Gärde. Så bäst för dagen blev Jesper på en 15:e plats på 36.22, jag sprang in på 17:e plats på 36.43 ganska nöjd med tanke på att jag bara kört ett löppass de 2 senaste veckorna. Simme blev 20:e på 37.17 han var dock inte allt för nöjd med resultatet då han besitter större kapacitet än vad resultatet visade.

Sandgren var också på plats för att springa 15km men tyckte det var för kort och tog en omväg istället...det var en skaplig löparhelg för vi är ju trots allt skidåkare.

Idag måndag har en fartperiod startat för mig och många andra på skidgymnasiet. Dagens pass bestod av stavgångs intervaller i Gopshus på förmiddagen och sedan ett styrke/fart pass med 4*4min intervaller på hinderbana vilka var riktigt jobbiga! Körde även lite rodd och cykel intervaller på det.

Imorn fortsätter det med Mora Camping tester och löpintervaller på Saras bana ;)

/ SH


Kommentarer
Postat av: cv writing services

And it equals... to nothing. What result should there be?

2011-11-24 @ 15:10:48
URL: http://cv-writing-services.org.uk/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0