Läger rapport från Johan

Johan som har vart i Torsby de senaste dagarna med Åsarna IK har lämnat en rapport från lägret.


Som det nämndes i intervjun tidigare så har jag testat en del nya skidor, och det har gjorts med mycket positivt reslutat då all utrustning fungerade utmärkt. Det har även vart stort fokus på teknik under lägret och tränarna har haft med kameran på nästan varje pass. och det känns att det har blivit mycket teknikträning, allt flyter på mycket bättre nu, speciellt i skate delen där jag haft störst problem tidigare men det skall vara fixat nu.


Som det var tänkt innan skulle det inte bli av något fartpass inne i tunneln, men väl där var det svårt att låta bli, och det vart ett sprint pass där vi körde 1varv gånger 5 och det kändes på väldigt i benen då vi dagen innan hade kört ett hårt A1 löp pass med Thobias Fredriksson som mer vart ett A2 pass i drygt 2H.


Vi har kört ett pass i tunneln per dag för att inte bli så less direkt, så har vi kört löpning och rullskidor på eftermiddagarna. Förutom löppasset med Tobbe så körde vi på torsdag eftermiddagen tre långa drag rullskidor skate i en väldigt fin backe som tog drygt 13-14min, det passet hade vi med seniorerna så man gav lite extra för att försöka hänga med.


Väl tillbaks i Mora så vart det knappt någon vila innan det var dags igen, Victor var sugen på revansch i badminton och så fick det bli. Nu när jag hade fått upp mitt egna racket hade jag självförtroendet på topp. Matchbilden var tydlig, Victor var sliten från lägret enligt honom själv, men även om han skulle vart på topp har jag svårt att se honom som segrare idag, mitt spel var på topp och endast 1set gick förlorat (8set spelades).


Nu är det bara ladda om inför skolstarten som börjar med inspark och träningsdag på tisdag & onsdag.




Hälsningar Johan, Team Sunpocket


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0