Torsby

Hej!

Idag avslutade vi lägret i långberget, för min del blev det en vilodag idag eftersom jag ska till Idre och tävla i helgen. Långberget levererade som vanligt INTE så mycket spår så här tidigt på säsongen så vi fick snurra runt på 5km konstsnö vilket enligt mig inte är okej när det finns mer snö på andra ställen i Sverige men tränarna verkar ju varefall gilla långberget så det är ju bra! Men jag har varefall tränat på under lägret och igår genomförde vi en testtävling 11.2km med masstart, 2 varv på den väldigt flacka 5km och sen avslutade vi med att åka upp till hotellet ca 600m uppför. Formen känndes helt okej och jag och stakmaskinen Oscar Persson fick en lucka på första varvet och jag kunde sen gå ifrån på sista varvet och jag var väl ungeför 30sek före i mål. 

Så imorn åker jag upp till Idre för 2 tävlingsdagar där vi ska köra 10km skate på lördag och sen samma distans fast klassiskt på söndagen, jag har väl inga större förhoppningar på helgen eftersom jag är skapligt nertränad nu men förhoppningsvis kommer jag vara i form nästa helg då det vankas juniorcup i Åsarna!  

Gurra ska ju åka världscup i helgen så det ska bli riktigt spännande att se hur han lyckas mot dom stora grabbarna, hoppas han vinner så man vet att man själv inte är helt off! :) 

/Simme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0