Löptävling

Tjena!

I måndags kväll sprang jag en löptävling i Åsen som ligger ett par mil utanför Älvdalen! 10 km skulle avverkas. Jag sprang här år 2008 och hade då tiden 38.05 så mitt mål var såklart att förbättra den tiden.

Loppet:

Starten gick och jag tog täten. Den höll jag i Ca 1km innan den duktige IFK Mora-löparen Henrik Bysell tog över dragjobbet. Men farten blev inte högre utan istället efter ca 3km gick jag åter upp i tät och fick nu en lucka! Kände att den växte i ungefär 1km och efter 4km skulle jag uppskatta att jag hade en lucka på ungefär 10sek. Men Bysell sprang smart och kunde i en tung stigning runt efter 5km gå ifatt och gick strax efter det också gå förbi. Jag kände nu att mitt "ryck" efter 3km inte var så smart och fick släppa Bysell ganska omgående för att jag inte skulle gå mig stum. Han fick en lucka på ungefär 10-15 sek men den luckan höll jag tills det återstod ca 1km. Kunde här lägga in en långspurt och plockade in lite tid på Bysell in mot mål men blev tillslut slagen med 5sek!

Tiden blev 36.48 vilket jag är nöjd med! Så en liten revansch efter punkteringen på cykelloppet i Lördags blev det!

Nu tar jag det ganska lugnt med träningen eftersom att jag på Söndag ska åka till Bruks för att vara med på elitlägret där! Där blir det nog hårdkörning!

Återkommer med en update därifrån!

//Jesper

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0