Punktering

Tjena kära läsare! ja i lördags startade jag alltså i det 16mil långa cykelloppet fulufjällstrampet som startar i Sörsjön och går runt fulufjället, för att sedan gå i mål igen i Sörsjön. Mitt livs andra landsvägscykelpass också! Alltså den optimala uppladdningen för att "hänga av de andra"..

Och som rubriken lyder så gick det inte helt enligt planen..Men vi tar det från början!

09.00 drog jag och ca 40 andra cyklister iväg för att kriga oss runt de 16 långa milen. Loppet började i ett ganska högt tempo, tyckte jag iaf och man fick bita i för att ligga på rulle, och när det var ens tur att gå upp å dra så körde man kanske i en 15-20 sek innan mjölksyran i låren blev för mycket. De första 3 milen såg ut såhär och klungan tunnades ur mer och mer och när vi nådde särna efter en 3-3,5 mil så var vi ungefär 12-14 st i tätklungan. Efter Särna lugnades tempot när betydligt, och man kunde nu återhämta sig lite vilket var gött efter lite hårdkörning. Tempot var sedan ganska lagomt och jag visste att efter åtta mil så skulle banprofilen vända lite i stigning och vi skulle då få utför hem igen..men jag kom inte så långt, utan efter ca 7mil satte en punktering stopp för dagens planer. Bröt då loppet och åkte hem igen, såklart väldigt besviken. Kände mig pigg i benen så det hade varit kul att utmana gubbarna hela vägen hem men så blev det alltså inte..

Bara att bryta ihop och komma igen! Imorgon väntar troligtvis ett löplopp i Åsen på kvällen, 10km långt. Får ta revansch där istället!

//jesper


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0