Njuter av Sommaren!



Nu är äntligen sommaren här och det innebär många härliga läger för en skidåkare. Veckan som var har jag varit på läger i Orsa Grönklitt. Där har jag varit ledara på Längdlandslagets sommar skidskola. Under veckan har jag fått så mycket energi av barnen som jag kan leva mycket länge på. Ett barn kommer jag sent att glömma. Det var nämligen den gamla stor skidåkaren Sixten Järnbergs åtta åriga barnbarn. Vilken energi och vilja den lilla gåsse hade. En tidig morgon hängde han med oss ledare ut och sprang upp för slalombacken hela fyra gånger och då ska även nämnas att hans egen träning skulle börja en drygg timme senare. Han visste verkligen vad han ville, han ville gå i sina förfäders fotspår och bli en Jernberg jr.
 Sjäv han jag med mycket bra träning med bla ett backrace, Orsakajten och snöpremiär på skidlaggen.
Nästa vecka väntar ett nytt läger men denna gång med IFK Mora SK. Det blir mitt första läger som senior och ska bli riktigt kul att få börja tävla på riktigt och då som senior. Idre Fjäll blir veckans lägerort och där kommer vi få träna och sparra med det svenska utvecklingslandslaget eller som det så fint heter "Team 2015".
Fast just nu så här mitt i mellan två läger tar jag det lite piano och njuter av den svenska sommaren i mitt eget lilla paradis "Säs" i Mora!

Åk och Njut! / Mikael "sasse" Sandgren




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0