Östersund

Veckan som gått har jag spenderat i Östersund med team 2015 junior. Vi anlände i söndags vid lunchtid och chekade in i lägenheter på Camp Södergren precis intill spåren. Spåren har vart helt okej trots det varma vädret. Dom har lagt ut en slinga på ca 5 km som vi snurrat runt på.
I början av veckan körde vi många A1 pass för att komma igång och få skidvana. Senare i veckan har vi hunnit med en sprint tour med 100 m 400 m backrace upp och nedför och en benskate. Den gick bra för min del med delsegrar på 400 m och benskaten åkte även bra på resten vilket räckte till seger.
Vi har även hunnit med en vanlig sprint tävling i klassisk stil. I kvalet blev det en andra plats efter Carl Q. Körde då dock med fäste som jag tror man tappade på. Väl till heaten så bytte jag ut vallade skidor emot ovallade vilket jag tyckte funkade bra. Tog mig till en A-final relativt lätt. Finalen gick riktigt bra då jag i ett ryck uppför den sista backen kom loss från övriga i fältet och kunde glida in på en första plats.
Efter en lugn dag med två A1 pass ett i klassiskt och ett i skate sitter jag nu och laddar inför sista lägerdagen. Då bjuds det på ett race över 10 km skate.
/ Gustav

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0