10 km skate

På grund av tekniska fel här på hotellet kunde jag inte lägga ut något inlägg igår, det Estländska internetet är inte så pålitligt. Men får passa på nu när det väl funkar.

Igår var vi in till stadion och åkte igenom banorna, dom verkade helt okej ganska så jobbiga men fina åkbackar. Efter det åkte vi på dopingkontroll, som var det 3e på fyra veckor för mig..

Idag var första tävlingsdagen på JVM här i Otepää. Finns inte så mycket att säga om dagen. Det var totalt mörker idag. Öppnade skapligt tyckte ja men redan i den andra stigningen drog jag på mig mjölksyra som jag sen aldrig blev av med. Försökte åka på så gott de gick, men kom som aldrig upp i puls och kunde inte ta ut mig som jag brukar kunna göra. Det enda som hände idag var att jag blev stum i benen. Kunde inte ens glädjas över att bli bästa svensk då Daniel Svensson slog mig med 0,8 sek...

Nu blir det till att chilla på hotellet och kolla på lite Svensson Svensson och kanske lite Torsk på Tallin. Senare ikväll ska vi på invigning.

Laddar nu om för lite sprint i klassisk stil som går av stapeln på fredag. Hoppas kunna göra bättre ifrån mig där. Har i alla fall satt upp ett mål för kommande tävlingar och det är att förbättra placeringen från idag. Det hoppas jag att jag ska kunna ordna. Största frågan nu är om man ska köra med fäste eller enbart staka.



/ Gustav Bitter Eriksson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0