Bergebo skiweekend

Hallå mina damer och herrar!
I helgen har det varit fullt med DM tävlingar över hela sverige!
Dalarnas Dm avgjordes i bergebo terrängen!
Där var det 3 tävlingar som gick under namnet "Bergebo ski weekend"
Det var "king of the hill"  "200 meter sprint"  Och Dm distansen 10 km i fristil
King of the hill  vann Simon Andersson  över Simon Hallström med 3 sekunder! Jesper hade en tyngre dag! Jag själv tog sovmorgon.
200 meter sprint tävlingen blev en succé för teamet och en väntad sista plats till mig! ;)
Simon Andersson knep första platsen med Jesper Arnesson på silverplatsen och Hallström fick 3dje platsen efter att målkameran flitigts hade granskat för att komma fram till att han vann med 3 decimeter över domnarvets Joacim lindstedt!
Dagens Dm lopp klev jag återigen in i rollen som team manager och gav lite tider och filmade efter banan! (se film från dagen nedan)

Helgens resultat listor hittar ni på http://www1.idrottonline.se/DomnarvetsGOIF-Skidor/Arrangemang/BergeboSkiweekend201115-161/Resultat/
// Bornström


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0