Blocket

Hej bloggen, Idag får ni en gäst-bloggning!
// Bornström


Hej alla sunpocket-åkare!

 

Idag har jag fått äran att berätta om min träningsdag, något som jag är väldigt stolt över.

Dagen började med att jag klev upp 9.00, drog i mig tre mackor, halvliter oboy och lite

rage x2.

Mötte upp polarna på gymmet 10.00. Passet var betonat på uthållighet och helt uträknat efter min kroppsvikt då jag är lite sugen på att prova på att tävla i fitnessfive om något år.

Passet såg ut så här:

* 3xmax på egen kroppsvikt(77,5kg) i bänkpress: 12, 10,8 klarade jag av. Avslutade med en lätt 3a på 90kg.

* 7xmax i chins: 9, 8,8,8,6,5,5. Här märker man att uthålligheten kan bli bättre om jag klarar av att köra 5or med 15kg i bältet.

* 7xmax i dips: 14,11,10,10,11,10,9. Här märker man samma tendens som i chinsen, då jag klarar av att göra 5a med 40kg i bältet.

* 3xmax på halva kroppsvikten(39kg) i bicepscurl: 9,9+4 (4negativa), 9+4 (4negativa)

 

Ett riktigt jobbigt pass, som jag kommer köra minst en gång i veckan nu framöver.

 

Måste även slipa på mina knäböjar med 150 % av kroppsvikten. Klarade 3x8 på 100kg i förrgår, men måste komma upp till minst 115kg (150 % av min kroppsvikt) för att jag ska känna mig nöjd.

 

Mina mål:

15reps på egen kroppsvikt i bänkpress. 5st på 100kg.

30dips

15chins

Dubbla kroppsvikten(ca 150kg) i marklyft, 3-5reps

3-5reps på 115kg i knäböj

15reps på halva kroppsvikten i bicepscurl

 

Nu sitter jag hemma framför datorn och taggar inför ett intervallpass i Bergebo, klassiskt. Blir nog ca 8st backintervaller längst bort på Igeltjärnsvägen.

 

Tack och hej från Anders ”dålig kondition” Åkerblom.

 

www.fitnessfive.se

anders biff


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0