Idre-Särnaloppet

När man inte till Estland får åka, då får man roa sig på annat vis. Så igår åkte Jag, Sandgren, Jesper och Emil upp till Idre för att deltaga i Idre-Särnaloppet, 42km. Emil som egentligen borde vart i Estland, bytte sprint mot långlopp och gjorde hemmafavoriten Henrik Alm nervös innan loppet som tillsammans med mig, Sandgren och Andres Eriksson såg starkast ut på papperet (Jesper stod över loppet). Sen får man räkna med en och annan norsk..

Som uppladning under fredagskvällen valde att spela lite hockey på rinken i Idre framför att ta en sväng till Särnas nya inneställe. Det var fint med hockey!

Lördags morgon bjöd på snö, vilket betydde att ingen ville dra i inledning av loppet. Så det gick väldigt lungt de första 20kilometerna. Men efter en drickakontroll sprack det upp efter en farthöjning av någon snabb kille och vi blev tre man. Jag, Henrik Alm och Andres Eriksson. Henrik var till dagen mycket stark och fick en lucka precis innan bergspriset, den luckan behöll han ända in till målet i byn som är sveriges svar på New York dvs Särna. Själv lyckades jag gå ifrån Eriksson i stigningen upp till Särnaheden och fick en lucka som jag lyckades hålla ända in till målet trots krampande triceps de sista 9km. En andra plats och dubbelt Idre SK i topp så då är jag nöjd med dagen. Sandgren åkte in på en hedersam 6:e plats i H21 klassen och Emil placeringen efter. Sandgrens form tycker jag är på uppåtgående och Emil sa att han fick slita mycket under loppet, men han gjorde det bra och hade ju egentligen sikte på ett annat lopp i fjärran östern där jag är mycket säker på att han hade gjort bra ifrån sig. Men vad är Estland jämfört med en helg i Idre? ;)

Nu ska vi roa oss med lite bowling och det ryktas om att det eventuellt blir bankett eller något liknande i Särna hos nån kille som hette Dragan och dansande tjejer från öst. Vi får se..!

/ Halli

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Schysst design du har på din blogg. Har du gjort den själv? Riktigt snyggt i alla fall!

2011-07-20 @ 02:54:33
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0